Financieel administratief beheer:
Op gebied van financieel administratief beheer worden de navolgende werkzaamheden aangeboden:
- Het opstellen en beschikbaar stellen van de jaarstukken van het complex over het afgelopen boekjaar.
- Het verrichten van financiële handelingen. Te denken aan o.a.: het opstellen van de Jaarlijks servicekosten afrekenen en het versturen van de jaarlijkse huuraanpassingen/prijsindexeringen conform huurovereenkomst.
- Het opstellen van een conceptbegroting van kosten en opbrengsten met een voorstel voor de per vastgestelde periode (veelal per maand) verschuldigde huur, servicekosten en eventuele extra bijdrage(n).
- Het incasseren en administreren van de door de huurders verschuldigde periodieke (veelal per maand)
huur, servicekosten en eventuele extra bijdrage(n). Voor betaling van de bijdrage(n) kan gebruik worden gemaakt van automatische incassoservice. - Het signaleren en bewaken van eventuele optredende achterstanden in de betaling van deze bijdrage(n) en het laten voeren van een incassoprocedure in geval van het uitblijven van betaling(en) door huurder; na instemming hiermee door de Opdrachtgever.
- Het namens de Opdrachtgever ten laste van de bankrekening(en) van de Opdrachtgever controleren, betaalbaar stellen en betalen van alle facturen, die betrekking hebben op het object.
- Het voeren van de volledige dagelijkse financiële administratie van het object inclusief het beheren van de afzonderlijke (op naam van de Opdrachtgever gestelde) bankrekening(en).
- Het bewaken van expiratie- en prolongatiedata van huurovereenkomsten, bankgaranties e.d.
- Het verzorgen van de correspondentie namens de Opdrachtgever met betrekking tot het administratief beheer.
- De administratie wordt in ieder geval ook in papieren bewaard. De termijn van bewaring bedraagt tenminste 7 jaar.